O autorze
Świat, do którego przygotowujemy dzieci, jest naukowy. Poznają go przez swoje zmysły. Obserwują, prowadzą doświadczenia i pomiary. Tworzą wnioski i teorie. W ich umyśle nieustannie dokonują się rewolucje. Zanim świat dziecka stanie się światem naukowym, jego przekonania zmienią się wiele razy. W poznawaniu współczesnego świata musimy mu pomóc. Obecny postęp nauki wymaga od uczniów wykonywania coraz to większych postępów w nauce. Postępów kosztem wolnego czasu i zabawy. Tworząc blog i portal [url=www.dzieciecafizyka.pl]www.dzieciecafizyka.pl[/url ] mam świadomość piękna dziecięcego świata i konieczność, w jaką wchodzą młodzi uczniowie. Opisuję w nim pomysły, jak przybliżyć dzieciom świat w sposób przystępny. Wszyscy chcemy, aby nasze dzieci były mądre i piękne, towarzyszmy im, kiedy poznają świat.

Husiu, husiu tatusiu

Fot. TedsBlog / http://bit.ly/1wOiNgB / CC BY / http://bit.ly/mamadu
Jedną z najbardziej obleganych zabawek na placu zabaw są huśtawki. Zabawa jaką dostarczają dzieciom polega na rytmicznym kołysaniu się tam i z powrotem. Dzieci uwielbiają ten stan, kiedy błędnik dostarcza im mocnych wrażeń. Wołają jeszcze, jeszcze wyżej!

Zbudowanie dziecku ogrodowej huśtawki nie jest rzeczą łatwą – przeżyłem to ostatniego lata – łatwiej jest jednak zbudować model tej konstrukcji. Co prawda nie trzeba wyjaśniać dzieciom zasady działania tego urządzenia, ale jej model może być przez dzieci wykorzystany jako zabawka. Zaproponujmy zatem zbudowanie huśtawki dla misiów i lalek.

Będziemy potrzebować dwa sznurki równej długości, plastikowe lub papierowe pudełko, dziurkacz lub nożyczki i mebel, który posłuży, jako wspornik. Jeśli dysponujecie krzesłem, którego nogi wspiera dodatkowa pozioma listwa to jest to dobry przykład.

Zaczniemy od wykonania w pudełku czterech otworów – po dwa w naprzeciwległych bokach pudełka. Można je wykonać dziurkaczem lub nożyczkami. Następnie należy zamocować dwa krańce sznurka w dwóch otworach jednego boku pudełka – wcześniej pamiętając przewlec sznurek przez listwę krzesła. Analogicznie drugi sznurek. W ten sposób otrzymamy pojemnik (pełniący funkcję krzesełka) wiszący na dwóch sznurkach.

Jan Amos Jelinek
Więcej na temat urządzeń na stronie internetowej: dzieciecafizyka.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...